zaterdag 2 september 2017

"Zou je mijn vriend willen worden? Ik ben 90 en iedereen die ik graag zie is gestorven"

Een hartverscheurend briefje van een oude vrouw aan haar buurvrouw, heeft ongelofelijke gevolgen gehad. Wanda Mills (90) uit het Amerikaanse Missouri had de meesten van haar familie en vrienden overleefd en ging langzaam maar zeker kapot van de eenzaamheid. Tot ze besloot een ultieme poging te wagen om er iets aan te doen. Ze nam pen en papier en begon te schrijven.

"Zou je mijn vriend willen worden? Ik ben 90, woon alleen en iedereen die ik graag zag is gestorven. Ik ben zo eenzaam en bang", schreef Wanda. Vervolgens stak ze het briefje in de bus bij een buurvrouw, van wie ze niet eens de naam kende, hoewel ze al 50 jaar in de buurt woonde.

Oma
En dat bleef niet zonder gevolg. Marleen Brooks (37) schrok aanvankelijke omdat ze niet eens wist dat er iemand in het huis woonde waar het briefje vandaan kwam, hoewel ze al anderhalf jaar in de straat woonde. Ze was zelf grootgebracht door haar oma, die helemaal alleen gestorven was in een rusthuis. En daar zat ze nog altijd mee. Ze besloot actie te ondernemen.

Ze dook de keuken in en bakte een hele lading cupcakes. De volgende dag trok ze samen met een vriendin naar het huis tegenover het hare. En daar maakte ze iemand heel gelukkig. "Ik hoop dat je niet dacht dat ik gek was omdat ik je schreef, maar ik moest iets doen", vertelde de vrouw. "Bedankt dat je me komt bezoeken. Ik ben al zeven jaar niet buitengekomen en ken niemand meer in de buurt."

Tijdens het bezoek vertelde Wanda dat haar man, haar zus en een van haar drie zonen waren overleden. Een van haar andere zonen woonde in een andere staat en de derde zag ze amper. Ze voelde zich steeds meer geïsoleerd, ook al omdat haar gezondheid achteruitging en ze zelfs zuurstof nodig had.

Het klikte tussen de vrouwen en toen Marleen het positieve effect zag dat haar bezoekje van amper een uur had gehad, besloot ze vaker bij haar buurvrouw binnen te springen. Meer nog, ze startte een Facebookgroep op - Pennenvrienden voor senioren - waarin ze mensen aanmoedigde om te schrijven naar oudere mensen in hun buurt. En met resultaat, want amper een maand later had ze al 6.000 aanvragen van mensen die graag een oudere pennenvriend hadden gehad. Intussen zijn er al 500 brieven uitgewisseld. Het gaat zo vlot dat ze het zelfs moeilijk heeft om oudere mensen genoeg te vinden.

Sinds het eerste bezoek van haar buurvrouw is Wanda in een rusthuis gaan wonen, maar dat heeft de band met Marleen er niet minder op gemaakt. Die gaat regelmatig op bezoek met haar man en zoon.

Bron: News.com.au d.d. 02-09-2017

Chalet.nu Vakantiehuizen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten