maandag 25 december 2017

Vrouw krijgt energierekening van 284 miljard dollar

Mary Horomanski uit het Amerikaanse Erie dacht eerder deze maand 'om eens online naar haar energierekening te kijken'. Toen ze dat deed, wist ze niet wat ze zag: ze moest 284 miljard dollar (zo'n 239 miljard euro) overmaken aan haar energieleverancier Peneluc. Een bedrag dat groter is dan de nationale schulden van Hongarije en Zuid-Afrika bij elkaar.

"Ik kon mijn ogen echt niet geloven. We hadden kerstlampjes hangen en ik dacht dat ik ze verkeerd had opgehangen ofzo", zegt Horomanski (58) tegen Goerie. Het goede nieuws voor haar: ze hoefde het bedrag van 284 miljard dollar pas uiterlijk november 2018 te betalen. Toch weer een geluk bij een ongeluk.

Mary appte haar zoon vervolgens, die in opdracht van haar met Peneluc belde en vertelde over de bizarre rekening. Het bedrijf bevestigde de fout. Het correcte bedrag was dan ook 284 dollar en 46 cent.

Mark Durbin, woordvoerder van Peneluc, snapt niet hoe dit kon gebeuren. "Ik heb nog nooit een rekening met zoveel nullen van ons gezien. We waarderen het dat onze klant dit aan ons heeft gemeld."

Bron: Goerie.com d.d. 24-12-2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten