zondag 25 februari 2018

Lottowinnaar valt binnen maanden terug naar armoede

Een 63-jarige Schotse lottowinnaar is van een koude kermis thuisgekomen nadat hij binnen enkele weken zijn winst van ruim 90.000 euro er doorheen had gejaagd. De man kon zijn geluk niet op en spendeerde duizenden euro’s aan een cruise en twee luxueuze vakantie’s naar het Spaanse Benidorm. Hij liet echter na zijn geluk te melden bij de uitkeringsinstaties, waardoor de werkloze man nu geen cent meer ontvangt terwijl zijn winst als sneeuw voor de zon is verdwenen.

Naast de vakanties gaf Daniel Millar het geld binnen een mum van tijd ook uit aan kleding en een verbouwing in zijn woning. Ook stopte hij enkele kennissen wat geld toe. Millar won de lotto in september, maar in november had hij alles al uitgegeven.


In december viel een onheilsspellende brief van de uitkeringsinstanties op de mat. "Ik moest me melden. Het werd een nachtmerrie. Volgens de belastingdienst had ik 90.000 euro op mijn bankrekening staan en was ik veel te welvarend om een uitkering te ontvangen", zegt Millar in The Sun. Het feit dat de 'gelukkige' lottowinnaar het geld al had uitgegeven, verandert daar volgens de autoriteiten niets aan. Millar is ten einde raad: "Ik heb geen idee bij wie ik nu moet aankloppen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten